Autonomiczna ciężarówka przejechała 3800 km bez kierowcy

Autonomiczna ciężarówka przejechała 3800 km bez kierowcy

Firma Embark, start-up z San Francisco, ukończyła jazdę testową, w czasie której autonomiczna ciężarówka przejechała od wybrzeża do wybrzeża Stanów Zjednoczonych – ogłosiła firma. Autonomiczna ciężarówka podczas jazdy próbnej przejechała z Los Angeles do Jacksonville na Florydzie, pokonując 2400 mil (ok. 3800 km) . W tym czasie kierowca nie był zaangażowany w prowadzenie ciężarówki.

Jak to możliwe?

Firma Embark wykorzystuje technologię „machine learning” czyli zdolność maszyn i urządzeń do samodoskonalenia się na podstawie zdobywanych nowych doświadczeń (nowych informacji). Dane pochodzą z czujników na pokładzie swoich ciężarówek, aby odwzorowywać otoczenie w czasie rzeczywistym i unikać przeszkód. Inne konkurencyjne firmy pracujące nad autonomicznymi ciężarówkami (Alphabet’s Waymo i General Motors ‚Cruise, ) działają w odmiennym modelu: „wstępnie mapują” swoje trasy i wykorzystują dane z czujników na pokładzie, aby ulepszyć swoje mapy.

Video:

Embark Trucks self-driving truck drives Los Angeles to Jacksonville from CNBC.

 

W czasie jazdy próbnej na kabinie autonomicznej ciężarówki Embark (nazwana „Big Blue”) z oczywistych względów bezpieczeństwa obecny był zawodowy kierowca, gotowy do przejęcia kontroli nad ciężarówką gdyby zaszła taka potrzeba. W dłuższej perspektywie start-up ma na celu produkowanie autonomicznych ciężarówek, które mogą jeździć na autostradach. Kierowca jednak jest niezbędny do wjazdów i wyjazdów z lokalizacji oraz do poruszania się po miastach i mniejszych lokalizacjach.

„Ta koncepcja umożliwi kierowcom ciężarówek utrzymanie pracy, ale pokonywanie długich tras i zwiększanie liczby dostaw w krótszym czasie”

powiedział Rodrigues.

Według współzałożyciela i dyrektora generalnego Alexa Rodriguesa, firma Embark wprowadziła już automatyczne systemy w 5 ciężarówkach. Nie produkuje własnych pojazdów, ale tworzy własne układy napędowe, w których można implementować nową technologię. Firma Embark planuje zakup 40 dodatkowych półfinałów w ciągu roku w celu przeprowadzenia dalszych testów i dostaw długodystansowych.

Zestaw czujników w ciężarówce Embark składa się z pięciu kamer, trzech radarów dalekiego zasięgu i co najmniej dwóch lidarów (czujników wykrywania światła i pomiaru odległości).

Przyszłość autonomicznych pojazdów.

Firma Embark to kolejny przykład gdzie z powodzeniem testowane są nowoczesne technologie pozwalające na rozwój transportu. Czy tego typu rozwiązania to częściowe rozwiązanie braku kierowców – problem które widoczny jest również za oceanem – czy raczej zagrożenie dla dostępności pracy kierowców?


Newsletter i prezent

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach na temat logistyki.
Nie ujawnię nikomu Twojego adresu!

Prezent: po zapisaniu się do newslettera otrzymasz gratis ebook: #hackerlogistyki

logistyka książka ebook

Pytania:

Jakie są Twoje opinie? Czy tak będzie wyglądał transport przyszłości ?  Zapraszam do komentowania.

 

Zapis

TEST NEWSLETTER

Strona używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Szczegółowe informacje tutaj: polityka prywatności Ok

Odbierz ebook: #hackerlogistyki

Zapisuję się na newsletter (you can unsubscribe at any time)

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Get updates direct to your inbox.

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl