Większość z nas ma obawy, żeby publicznie dzielić się swoim zdaniem i wiedzą.

Podobno tylko 1% użytkowników LinkedIn publikuje cokolwiek na platformie.

Każdy jest ekspertem w jakimś obszarze. Ty też.  

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale zawsze jest ogromna grupa ludzi którzy są o kilka kroków za Tobą. Z przyjemnością skorzystają z Twojej wiedzy i doświadczenia.

Często prywatnie dostaję pytanie: “Po co publikujesz? Po co blog / LinkedIn” 

Bo to same korzyści! 

Zobacz na post pod którym sam bym się podpisał, bardzo ciekawa lista korzyści z pisania i publikowania. (A gość wie co mówi, społeczność kilkuset tysięcy osób, ponad 1 MLN ARR) 

źródło: https://x.com/dickiebush/status/1780395185148489775 

Które tłumaczę jako:

7 największych korzyści z pisania:

  • Uporządkowanie myśli i jasność przekazu
  • Szybsze uczenie się nowych rzeczy
  • Utrwalanie własnych doświadczeń i przemyśleń
  • Poznawanie ludzi o podobnym sposobie myślenia
  • Budowanie wewnętrznej motywacji i rozpędu do działania
  • Budowanie pozycji eksperta w swojej dziedzinie
  • Otwieranie się na nowe możliwości

Jeżeli nie umiesz “opakować” swojej wiedzy i doświadczenia w łatwy do zrozumienia sposób, Twój przekaz nigdzie nie dotrze. Twoja wiedza może być najbardziej wartościowa na ziemi, ale co z tego gdy nikt o tym nie wie.

Umiejętność budowania zrozumiałego przekazu trzeba ćwiczyć. Uważam, że mamy wręcz obowiązek dzielić się wiedzą z innymi.

Zobacz dalej:

Czyli:

Musisz pisać.
Zwłaszcza teraz, gdy większość ludzi zleca myślenie na zewnątrz.

Pisanie jest jak układanie swoich myśli na stole niczym klocki Lego – zauważasz, jak są chaotyczne i niedoskonałe, a potem budujesz je od nowa. Dosłownie przeprogramowujesz sposób, w jaki myślisz, nadając swoim myślom konkretną formę.

Na koniec jeszcze dwie rzeczy:

Pisanie to coś więcej niż komunikacja.

Pisanie to sposób, w jaki ćwiczysz myślenie.

Pisanie to sposób dokumentowania własnego rozwoju.

Pisanie to sposób przyciągania osób, które wspierają twoją pracę.

Pisanie wyjdzie z mody dopiero wtedy, gdy zlecisz komuś innemu kreatywne możliwości swojego umysłu.

Czyli:

  • Pisz więcej.
  • Pisz bez powodu.
  • Pisz, aby uporządkować myśli.
  • Pisz, aby pozbyć się chaosu ze swojej głowy.
  • Pisz, aby przyciągać ludzi do pracy, którą kochasz robić.
  • Pisz, ponieważ większość innych nawyków to tylko rozpraszacze, które powoli cię ograniczają.
  • Pisz, aby zmienić swoje życie.

Potrzebujesz więcej argumentrów?

Zacznij pisać, zbuduj swoją scenę.